“Чорна бюджетна діра” на ТОТ для окупантів

Кремль обіцяє тимчасово захопленим районам золоті гори, але по факту московські еліти змагаються за право якнайшвидше освоїти кошти на “відновлення” територій.

Московська пропаганда з одного боку постійно говорить про те, як “бойовики Києва” нищать Донбас й з іншого про покращення які несе рф на захоплені землі. Тобто у світі пропаганди Україна перестає руйнувати свої міста, як тільки росія їх “звільняє”. 

Можливо тому, що саме росія знищує міста під корінь й потім просто вмикає пропаганду про “повернення до мирного життя”. В межах останнього наративу Кремль зараз говорить про розробку програми “соціально-економічного розвитку” ТОТ до 2025 року.

В межах програми Москва обіцяє вкласти мільярди рублів в інфраструктуру. Проте варто зауважити, що навіть наявність програми не означає обов’язкове фінансування. По факту це лише плани, реалізація яких може фінансуватись або ні.

Не секрет, що вже зараз багато хто з верхівки кремля має свої плани на те щоб освоїти гроші на будівництві бутафорної інфраструктури. Чому бутафорної? Бо плани передбачають будувати об’єкти не через окупність чи потребу, а просто для імітації відновлення.

Прикладом такого “народного будівництва”, яке необхідно для освоєння коштів потрібними підрядниками є плани розбудови маріупольського порту. До війни порт мав вантажообіг 5,5 млн тонн, з яких 5 млн тонн припадало на транспортування металів. Проте росіяни знищили металургію в місті, як й частково сам порт. 

Тепер москва розповідає про невидане покращення й економічний розвиток, а саме про плани відновити порт за 1,3 млрд рублів. Фінансувати “відновлення транспортування” має Росморрєчфлот, а відповідальним призначили голову уряду окупантів міхаїла мішустіна.

Математика

Загальний обсяг перевезених товарів за 2022 рік у рф впав на 1,2%. Проте за даними німецького інституту світової економіки (IFW) реальні цифри значно гірші. Вся справа у санкціях, які Євросоюз ввів проти рф опісля повномасштабного вторгнення. 

Саме Європа до 24 лютого 2022 року була основним торговим партнером Кремля. Так, в інституті дослідили рух суден й дійшли до висновку, що найбільші торгові порти рф у Сантк-Петербурзі та Новоросійську втратили 90% та 50% вантажообігу відповідно.

При цьому торгівля між ЄС та рф впала на 43%. З цього року почали діяти санкції проти енергоресурсів рф, що ще більше знизить обсяги торгівлі, а отже порти в басейнах Чорного та Азовського моря стануть суто внутрішніми. Не кажучи, що порт Маріуполя не має перспективи стати міжнародним через окупацію.

Якщо ви хочете дізнатись майбутнє порту Маріуполя, то треба подивитись на порти Криму. У 2012 році місцеві порти перевантажили 11 млн тонн вантажів, у 2018 році 4 млн тонн, а у 2020 році вже 862 тис. тонн. Це все проти 6 млн тонн одного порту Маріуполя, до “звільнення”.

Річ у тому, що офіційно всі порти півострова закриті Україною. Відвідування таких портів є порушенням міжнародного права й дає підставу арештувати судно. Тобто, порт Маріуполя у складі рф приречений.

Й внутрішні перевезення не врятують порт, адже як вище згадували – порт орієнтований на промисловість, яку знищили росіяни. Тобто вантажити в порту немає чого, крім будматеріалів, які росіяни отримують від розбору зі знищених будинків в місті.

Висновок

В результаті маємо типову пропагандистську історію на якій планують наваритись окупанти. Годуючи своє населення розмовами про майбутні плани й “народні будівництва”, по факту росіяни намагаються освоїти кошти поки що в контрольованому регіоні, де після деокупації всі кінці будуть спущені у воду.

Росія несе лише руїни, смерть й імітацію відродження, адже завдання імперії грабувати й задовольняти потреби імператора і його оточення, а не благоустрій захоплених земель. 

Переглядаючи цей сайт, ви погоджуєтесь з нашою політикою конфіденційності.