Більшу частину актуальної інформації ми отримуємо з соціальних мереж. Крім того як справи наших друзів та свіжих гарячих новин нас цікавлять думки популярних особистостей, селебріті та політиків.
Соціальні мережі це також інструмент для маніпуляцій та дезінформації ворогом. Один з інструментів у інформаційній війні це підробні та анонімні акаунти в соцмережах. Як не стати жертвою інформаційної атаки з під фальшивого акаунту, який намагається посіяти зневіру чи дезінформувати вас.
Розглянемо дану проблему на прикладі соціальної мережі Twitter.
Для визначення неавтентичної сторінки у Twitter зазвичай не потрібні інші ресурси або інструменти. У Twitter є достатньо даних для повного аналізу сторінки, такі як:
Дата створення
За цими даними можна визначити, чи сторінка була створена нещодавно, або завчасно для проведення інформаційної операції.
Аватар профілю
Зазвичай для ботів та фейкових профілів картинку профілю беруть просто з інтернету. Це надає можливість перевірки картинки через алгоритми розпізнавання зображень, такі як:
- пошук зображень від Google images.google.com
- pimeyes.com/en або безкоштовний варіант tineye.com. Ці інструменти створені для розпізнавання обличчя за допомогою парсингу всіх наявних фотографій в інтернеті.
- У разі вичерпання всіх вищезазначених ресурсів аналізу, через використання VPN можна застосувати yandex.ru/images для поглибленого пошуку в рунеті.
- Для аналізу підроблених фотографій рекомендується використовувати fotoforensics.com. Цей інструмент надає можли вість через компрес фотографії переглянути, які саме ділянки були змінені або підроблені. Де білий колір означає – непідроблений, а яскраво виражені кольори райдуги означають, що ділянка підроблена.
Ім’я профілю
У Twitter є два імені профілю, через які можна провести детальніший аналіз. Нікнейм (від англ, nickname) – це ім’я, яке автор може змінювати без значних зусиль. Юзернейм (від англ, username) – це ім’я, яке автор не може змінювати швидко та до нього йде приставка у пошуку. Зазвичай боти та фейкові профілі використовують або найтривіальніші комбінації імен та прізвищ, які є характерними для регіону, або набір символів без конкретного значення. Часто трапляються такі ситуації, коли боти з китайськими чи американськими іменами атакують секції коментарів українських каналів, що відразу можна помітити навіть без додаткових перевірок.
Активність
Активність профілю дає аналітику велику кількість інформації. Зокрема, це кількість публікацій за певний проміжок часу. Зазвичай велика кількість публікацій в день свідчить про неавтентичність профілю.
Взаємодія з іншими профілями
Під час аналізу важливо переглянути взаємодію профілю з іншими користувачами. Якщо суб’єкт вашого аналізу активно репостить інформацію інших користувачів, схожих на ботів, або підозрілих ресурсів, найімовірніше профіль оперує в мережі неавтентичної поведінки.
Мова
Аналізуючи використану мову в публікаціях профілю, можна зрозуміти через правопис чи використовувався машинний переклад під час написання публікації.
Загальна інформація профілю
У шапці профілю звичайні користувачі іноді залишають корисну інформацію про себе. Неавтентичні профілі в свою чергу або не залишають інформацію, або використовують сфальсифіковану інформацію.
Верифікатор
Поруч з іменем можуть бути наявні галочки верифікації. Колір іконки з галочкою залежить від типу акаунта. Золоту галочку отримають акаунти компаній, срібну – урядові організації та високопосадовці, а синю – приватні особи, незалежно від їх популярності. Акаунти без галочки верифікацій можуть бути будь ким і не є підтверджені мережею Twitter.